Luisterend bijbellezen met Lectio Divina

Stilte, een open bijbel, brandende kaars, verstild lied, zegenbede, een gedicht…

Het zijn ingrediënten voor de Lectio Divina, een oefening om je aandacht te richten op de bijbel, en op dat wat God je te zeggen heeft voor je leven van vandaag. De Lectio Divina is een oefening die al eeuwenlang in de kloostertraditie wordt toegepast ‘als startpunt voor een gesprek met God’. Het helpt je om een reis te maken naar vertraging, aandacht en stilte.

In de Tabernakelkerk willen we deze vorm van luisterend bijbellezen, zoals de Lectio Divina ook wel wordt genoemd, in vijf avonden beoefenen en ervaren. We nodigen u en jou uit om mee te doen. Wees welkom als je al ervaring hebt met deze vorm van luisterend bijbellezen en het graag opnieuw wilt beoefenen, en wees ook welkom als je het nog niet kent en er nieuwsgierig naar bent.

Wanneer: 5 maandagavonden, 30 sept – 7 okt – 14 okt – 21 okt – 4 nov
Tijd: 19.30-20.30u. Het is fijn als je iets eerder aanwezig bent om alvast te wennen aan de stilte, na de bezigheden van de dag.
Waar: bij het kruis op het podium in de kerk

Wij geloven in de rijkdom van de kloostertradities en wat deze kunnen betekenen voor ons leven van elke dag. In de kloostertradities staat vaak de bezinning of meditatie centraal. Dit kan helpen om dichter bij God te komen, en van daaruit gesprekken van hart tot hart te voeren, zowel in leven, werk en kerk.

Wil je graag meedoen? Meld je dan aan via een mailtje of whatsapp naar Yvette Schenk (o6-14438928) of Riëtte Petter (06-10918749).

Hartelijke groet, Yvette Schenk en Riëtte Petter